Actualitzat 28/11/2024 18:11

La iniciativa 'Cap butaca buida' creix en la segona edició i se celebrarà el 22 de març

Archivo - Imatge de recurs d'unes butaques de teatre
DANI MARCOS - Archivo

BARCELONA 28 nov. (EUROPA PRESS) -

La campanya 'Cap butaca buida', impulsada per l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), i que pretén omplir totes les butaques de les sales adherides, se celebrarà el pròxim 22 de març i s'expandirà per primera vegada a teatres de les Balears, la Comunitat Valenciana, l'Alguer (Itàlia) i Pesillà de la Ribera (França).

Amb el lema 'El teatre t'omple', vol tornar a ser una jornada festiva i reivindicativa que posi el focus "en la necessitat de donar visibilitat al poder transformador del teatre i la importància de les arts escèniques", ha informat Adetca aquest dijous en un comunicat.

La presidenta d'Adetca, Isabel Vidal, ha explicat que el 22 de març vol anar "més enllà de la simple assistència a una funció" i vol que els espectadors descobreixin el poder del teatre i visquin experiències úniques.

En la seva primera edició, 'Cap Butaca Buida' va aplegar en només un dissabte 55.583 espectadors que van omplir les platees de 145 espais escènics, que van arribar a un 92% d'ocupació mitjana, i la segona edició compta amb 171 espais escènics adherits a quatre mesos de la celebració.

Aquesta edició comptarà amb seus fora de les quatre províncies catalanes i s'hi ha adherit el Teatre-Auditori de Manacor (Balears), el Centre Cultural de Pesillà de la Ribera (França), el Teatre Talia de València i el Teatre Cívic Gaví Bal·lero de l'Alguer (Itàlia).

El repte de la iniciativa és omplir les butaques de la sales adherides, però també serveix com a tret de sortida dels actes de celebració de la Setmana Mundial del Teatre.

Contador