Actualitzat 18/09/2022 11:54

Marisol López (Cultura Digital) preveu presentar el pla català per al sector a inicis del 2023

La directora general de Cultura Digital i Innovació de la Generalitat, Marisol López, en una entrevista amb Europa Press
EUROPA PRESS

Afirma estar "en converses" per aconseguir incloure el català en grans videojocs

BARCELONA, 18 set. (EUROPA PRESS) -

La directora general de Cultura Digital i Innovació de la Generalitat, Marisol López, ha explicat que el pla de cultura digital, un dels objectius de la Conselleria de Cultura aquesta legislatura, tindrà un calendari, uns objectius i unes línies d'actuació definides a inicis del 2023 i serà transversal en totes les àrees del departament.

En una entrevista amb Europa Press, López, l'anterior càrrec de la qual va ser al capdavant de l'àrea de Cultura Digital de l'Institut Català de les Empreses Culturals (Icec), ha explicat que la direcció general d'Innovació i Cultura Digital, novetat d'aquesta legislatura, treballa per promoure la creació, producció i difusió de la cultura i per ser "palanca del sector, acompanyant i transferint coneixement".

López (Barcelona 1963), que ha situat entre les seves prioritats aconseguir que grans empreses internacionals de videojocs incloguin el català, ha destacat que el seu equip està "en converses per aconseguir-ho", i assegura que no serà un procés fàcil però sí possible, i ho ha exemplificat amb les quotes del català en la llei audiovisual.

També ha apostat per fomentar la relació entre centres tecnològics i artistes, reduir la centralització de la cultura amb eines digitals, reforçar la presència de les dones i del català en el sector de la cultura digital, donar resposta a l'augment de la demanda formativa en aquest camp i augmentar les formacions que ajudin i assessorin empreses i entitats a implementar recursos digitals.

FRENAR LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE EN ENTORNS DIGITALS

Ha anunciat que conjuntament amb la Conselleria d'Igualtat i Feminismes impulsaran una nova jornada sobre com erradicar la violència de gènere en els entorns digitals, en els quals assegura que es donen molts casos de ciberassetjament.

Sobre el Catalunya Media City, un futur hub audiovisual i digital que el Govern preveu situar a les Tres Xemeneies de Sant Adrià del Besòs (Barcelona), ha destacat que és una iniciativa ambiciosa i transformadora que suposa una gran oportunitat per al sector audiovisual i dels videojocs.

Ha assegurat que "en breus" es presentarà el calendari i el pressupost per a l'execució del projecte, basat en un model col·laboració publicoprivada que vol ser un centre europeu de referència en la producció, recerca i capacitació per al sector audiovisual i de continguts digitals.

LA CULTURA A INTERNET, REMUNERADA

I si bé ha destacat que l'entorn digital és una finestra oberta per a creadors i artistes i una eina de descentralització i democratització cultural, ha advertit de la importància que el contingut estigui remunerat, cosa que augura que "es normalitzarà, com va passar amb les plataformes audiovisuals".

López ha apostat per "tancar ecosistemes, perquè la cultura digital està molt dispersa" i promoure el diàleg entre creadors, universitats, festivals, premsa i altres actors del sector, i aconseguir que aquests es considerin part d'una mateixa cadena i no competència, ha dit.

Per a això, ha considerat que seria positiu crear un centre que permeti visibilizar la creació digital emergent català, "que exerceixi de far i aconsegueixi fer que la cultura digital sigui global", i defensa que l'art digital i la tecnologia a Catalunya són sectors potents i en constant evolució i amb molt recorregut per endavant.

Així, ha augurat un futur prometedor per al sector de la cultura digital a Catalunya: "Els reptes són fascinants, i per davant hi ha un futur que no ens el podem imaginar. Hem de perdre la por i buscar bons companys de viatge per impulsar projectes creatius", ha resolt.