BARCELONA 25 març (EUROPA PRESS) -
Les intervencions arqueològiques al jaciment de Ca la Madrona a Mataró (Barcelona) s'han prorrogat en trobar unes restes prehistòriques situades sota l'enclavament d'època romana, segons ha informat aquest dimarts la Generalitat en un comunicat.
Així, Maresme Circular --la marca del Consorci de Residus del Maresme (Barcelona)-- ha ajornat els treballs perquè els arqueòlegs puguin esgotar l'estratigrafia romana i, més endavant, amb una nova licitació, accedir al possible jaciment prehistòric.
La pròrroga, consensuada amb la Conselleria de Cultura i l'Ajuntament de Mataró, permetrà tenir una aproximació de l'extensió del jaciment.
En concret, els treballadors han trobat restes ceràmiques i lítics que datarien de finals del neolític o principis de l'edat del bronze, fa uns 5.000 anys.
La intervenció l'està duent a terme l'empresa Can Mansana SL a la zona on se situarà el "sector industrial" del futur Parc Circular Mataró-Maresme, i la pròrroga permetrà allargar aquesta fase d'intervencions fins a finals d'any i comptarà amb un pressupost extraordinari de 354.000 euros.