BARCELONA 19 juny (EUROPA PRESS) -
UstecStes ha afirmat que manté la possibilitat de convocar noves jornades de vaga coincidint amb l'inici de curs a Catalunya davant "la falta d'una proposta d'acord de retorn a unes condicions laborals acceptables" per als docents, i espera veure un gest d'entesa del Govern.
En un comunicat aquest dilluns, han instat a "tornar a les condicions laborals perdudes fa més de 10 anys i que es doni prou garanties per obrir un nou cicle de relacions marcat pel dileg seriós, la negociació real i els consensos amplis" amb la Conselleria.
Han reivindicat els sexennis per al professorat, l'equiparació salarial en la formació professional (FP), la reducció de dues hores lectives per als més grans de 55 anys, la moratria que els professors assisteixin a escoles i instituts els cinc primers dies feiners de juliol, i un pacte d'estabilitat que "garanteixi que cap treballador perdr la feina" en el procés d'estabilització.
El sindicat convoca concentracions a les portes del Parlament el 27 i 29 de juny durant les sessions del ple monogrfic d'Educació a la cambra catalana, i manifesten que estan en contacte amb altres sindicats perqu les mobilitzacions tinguin "el mxim suport possible".
També han insistit a millorar les condicions del personal laboral, posant "fi a l'abús de la presencialitat al juliol; aturar l'abús en les funcions i horaris de les TEEI" de l'escola rural: modificar l'esborrany de l'ordre de calendari per equiparar el de les escoles bressol amb la resta de centres; i reclassificar el personal d'atenció educativa (PAE), entre d'altres.
Ustec ha tornat a insistir en la necessitat d'augmentar els recursos per a l'atenció a l'alumnat perqu els troben insuficients i perqu "per tenir una escola inclusiva real cal dotar els centres de més personal d'atenció educativa" a més de la resta de professionals que atenen alumnes amb necessitats educatives especials.
Ha insistit a rectificar les "reduccions i supressions" a les aules de suport a l'escolarització inclusiva SIEI; dedicar personal qualificat a atendre aquest alumnat; i que "a tots els centres hi hagi com a mínim un educador d'educació especial (EEE) i dos més per cada SIEI.