Publicat 02/07/2023 16:56

L'àvia de l'adolescent mort a França crida a posar fi als disturbis del país

Protestes a París contra la mort de Nahel M.
Europa Press/Contacto/Telmo Pinto

MADRID 2 jul. (EUROPA PRESS) -

L'via de Nahel M., el jove que va morir dimarts en mans de la policia i fet que va detonar la pitjor onada de disturbis recents a Frana, ha cridat aquest diumenge a la calma després de cinc nits d'enfrontaments entre la policia i manifestants.

"Vull que tot aix pari. A la gent que est trencant coses els dic que parin. Que no destrueixin les escoles", lamenta la dona, identificada com a 'Nadia', en una conversa amb la cadena BFMTV.

'Nadia' ha acusat part dels manifestants d'utilitzar la mort del seu nét "com a excusa" per destruir el país. "Que no destrueixin les escoles, que no destrueixin els autobusos, perqu són les mares els que els utilitzen", ha indicat.

La dona s'ha reconegut "cansada de la situació i aquesta crisi és encara pitjor per a la seva filla, la mare de Nahel, a la qual "ja no li queda vida", ha lamentat.

'Nadia', no obstant aix, ha condemnat les mostres de suport a l'agent de policia que va disparar el jove dimarts a Nanterre, com la del columnista de dretes Jean Messiha, que ha obert una collecta per brindar suport econmic a la família de l'agent.

Messiha va assegurar que l'agent es va limitar a "fer la seva feina" en obrir foc contra el jove en un control, "i ara est pagant un alt preu per aix".

"Em trenca el cor", ha respost 'Nadia' a aquesta iniciativa. "Jo poso la culpa al policia que va matar el meu nét", ha afegit la dona, que no obstant aix ha exculpat la resta del cos. "No tinc res contra ells. Encara sort que hi són", ha concls.